mandag den 28. september 2009

En besked til Jeg.

Jeg vil gerne tro på at man ikke skal sætte gittere op omkring sig selv, for at beskytte verden mod en. Man gør det jo ikke for at beskytte omverdenen, men sig selv. Fordi man er bange. Forskellige grunde. Men frygt er udmattende, deprimerende, dystert og kan slå luften ud af dig, selv når det går godt. Pludselig finder du at du siger nej til noget, du egentlig ville mene var en god idé. Men du frygter. Du er bange for at miste dig selv. Er du ikke? Men du mister dit selv og din personlighed hurtigere og kraftigere når du sætter grænser for dig selv.
Jeg siger ikke at du skal være åben overfor omverdenen og alt hvad den indebærer. Jeg siger at du skal være åben nok, til ikke at stå i vejen for dig selv, den du er, det du står for og det du vil have fra livet.
Jeg må nu, for ikke at virke som en hykler, bryde en af mine egne grænser. En jeg sådan set godt ved bare krydser ben for min udvikling.
Jeg er utrolig følsom omkring mine kreationer. Tekster, billeder, tegninger, bamser og så videre. Jeg er en perfektionist og har lært fra andre, at jeg ikke gør det ordenligt. Ikke hvordan man gør det ordenligt. Bare at jeg ikke gør det ordenligt. Dét i sig selv er der ingen udvikling i.
Under alle omstændigheder vil jeg gøre noget, jeg normalt ikke gør.
Jeg vil dele et digt. Jeg vil tage et digt der for mig er ude af normen. Jeg skriver normalt utrolig lange digte. Lader toner drive min tunge ud i sølverne lege af ord og ild.
En ting jeg bestræber mig på... det skal have saft og kraft. 'Moist' vil være det helt rigtige ord. Det behøver ikke indeholde vandede udtalelser eller som sådan noget der har noget med våde ting at gøre. Det skal være saftigt. Som et godt stykke kylling.
Men nok nølen og udsætten. Lad os få det overstået!

HER!! :

Træt forsømmer du din dagligdag.
Du drømmer.
Træt glemmer du at indtage føde.
Du drømmer mere.
Træt lægger du dit hoved på puden, men sover ikke.
Du drømmer for meget.
- Cæcilie C. F. Bekke
There. I did it. Døm mig nu ikke for hårdt.

C.

1 kommentar:

  1. Hej Persephone

    Bare en lille hilsen for at sige, at jeg synes det er fedt at du tør! Bliv endelig ved med det. Det er, som du selv skriver, den eneste måde at blive bedre og bedre på.

    Mvh.
    Cachette

    SvarSlet